CV

Hier kunt u ook het volledige CV downloaden: CV Lonneke Weijt 2017

CURRICULUM VITAE

Persoonsgegevens:

Naam:                                       Weijt- van Lisdonk
Voornaam:                               Lonneke
Straat:                                       Valkenlaar 18
Postcode:                                 4854 GR
Woonplaats:                            Bavel
E-mailadres:                            lonnekeweijt@hrprof.nl
Website:                                   www.hrprof.nl
Geboortedatum:                    9-9-1973
Mobiele telefoonnummer:   06-24124242
Burgelijke staat:                     Gehuwd met Raymond
Kinderen:                                 Loek 14 jaar en Jolie 12 jaar

Ik typeer mezelf als een mensgerichte, doortastende, zelfstandige, kwaliteitsgerichte en resultaatgerichte HR generalist die altijd meedenkt met de klant. Ik heb bewezen in diverse HR rollen een zelfstarter te zijn. Ik ben een procesdenker en overzie waar mogelijke uitdagingen zitten, zodat ik daar al aan het begin van het proces op in kan spelen. Ik ben klantgericht, no-nonsense, relatiegericht, organisatiesensitief en betrouwbaar. Ook ben ik ondernemend, flexibel in aanpak, kan ik goed buiten kaders denken en ben ik inventief. Ik ben een denker die snel, praktisch en adequaat kan handelen en kan zowel de hoofdlijnen bewaken als scherp zijn op (belangrijke) details. Ik heb veel verantwoordelijkheidsgevoel en doorzettingsvermogen maar laat mijn opdrachtgever en de medewerkers die ik aanstuur de ruimte. Ik kan goed samenwerken maar ook goed functioneren als solist.

Opleidingen:

2013                                     Bedrijfskundig Human Resource Management, Avans Hogeschool, Breda
1993-1997                           Hogeschool West-Brabant (huidige Avans), Sector Personeel en Arbeid, Breda
1991-1993                           Hogeschool voor Economische Studies,                                                                                                                           Sector Economisch Linguïstisch, Rotterdam
1989-1991                           HAVO, Monseigneur Frencken College, Oosterhout
1985-1989                           Gymnasium, Sint Oelbert Gymnasium, Oosterhout.

Cursussen en trainingen:

2014                                     Competentiegericht interviewen, Interselect
2013                                     PAPI-certificeringscursus, Cubiks
2012                                     Optimalisatie werkprocessen volgens het Lean principe, Triodin
2011                                     Coach de coach, Sensolid
2009                                     Cursus functieweging(ORBA-methodiek), Bureau Verschuur, Van Eijk, Van Zelst
2008                                     Train de trainer, Intern
2007                                     Getting things done, Meereffect
2006                                     Adviesvaardigheden voor gevorderden, Intern
2005                                     Kwantitatief Personeelsbeleid, Van den Broek en Partners
2005                                     Training Fisch, Intern
2004                                     Mediation, KABBES Mediation
2003                                     Training Nazorg, Instituut voor Psychotrauma (IVP)
2003                                     Provocatief communiceren, Jeffrey Wijnberg
2002                                     Klantgerichtheidstraining, Innergie
1998-2001                           Dealerkaderleergang, Pon’s Automobielhandel
1998-1999                           Business Practioner NLP (neurolinguistisch programmeren),                                                                                     De Boer & Ritsema van Eck
1997                                     Cursus Kwaliteitsmanagement, Pon’s Automobielhandel.

Werkervaring:

Maart 2017- heden       Interim Recruitment Consultant bij de Efteling

  • Ontwikkelen nieuwe werken bij site
Juli 2016- maart 2017   Interim HR Manager bij MBI De Steenmeesters
In deze interimopdracht bij MBI (ca 400 medewerkers waarvan 320 vast) heb ik het volgende gedaan;
  • Samen met directie bepaalt wat de juiste HR-invulling was voor MBI
  • 2 HR adviseurs en 1 HR Manager geworven (zonder inschakeling bureau)
  • De HR afdeling (er was behalve de salarisadministratrice geen HR bezetting draaiende gehouden . Ik heb operationele taken opgepakt, maar bv ook regelingen en OR adviesaanvragen gemaakt.
  • Uitzendproces geprofessionaliseerd
  • Ziekteverzuimproces geprofessionaliseerd
  • Social Returnbeleid opgezet
  • Weekend Technische dienst ingevoerd
  • Medewerkerstevredenheidsonderzoek voorbereid
  • Deelgenomen aan intern visieproject (cultuurtraject)

Mei 2016- heden   Eigenaar HR Prof

Maart 2013- april 2016     Recruitment & Mobiliteitsadviseur bij de Efteling, (rapporterend aan Adjunct Directeur HR)
Als leidinggevende van een klein team verantwoordelijk voor het totale werving en selectiebeleid (800+ vacatures op jaarbasis) en de uitvoering hiervan. Voordat ik op deze functie begon was er geen afdeling Recruitment. Dit lag in de lijn en voor een gedeelte bij de Personeelsadministratie en bij de HR adviseurs. De afdeling is compleet opnieuw opgebouwd. Alle processen zijn opnieuw vormgegeven. Het wervings- en selectietraject maar ook het arbeidsmarktbeleid en arbeidsmarktcommunicatietraject is vernieuwd, verbeterd en gemoderniseerd. Er is gekozen om (bijna) alleen nog met social media te werken. De inzet van bureaus is vanaf medio 2013 gestopt (behalve voor Techniek). Zowel kwaliteit, efficiency, kosten en imago zijn aangepakt en verbeterd in de nieuwe opzet. Cijfers kunnen toegelicht worden in een gesprek (vertrouwelijk).

  • Maken arbeidsmarktanalyse en -beleid
  • Ontwikkelen arbeidsmarktcommunicatiebeleid en employer branding door o.a. Eftelingmedewerkers in filmpjes een realistisch verhaal te laten vertellen over werken bij de Efteling
  • Maken van vacatureteksten
  • Brievenselectie
  • Voeren selectie-interviews
  • Coachen op het gebied van gespreksvoering
  • Maken en geven workshops op het gebied van selectie
  • Vernieuwen werken-bij site (met minimaal budget en capaciteit)
  • Opzetten nieuwe manier van werving en selectie van scholieren en studenten in samenwerking met het management en medewerkers
  • (Gedeeltelijk) uitvoeren onderzoek naar nieuwe ATS en pilot met nieuwe ATS
  • Ervaring opgedaan met agile, scrum werken.

Januari 2002- februari 2013    HR adviseur bij de Efteling (MT-lid)

Als HR adviseur bijna alle afdelingen binnen de Efteling als adviesgroep gehad. Om de paar jaar nieuwe afdelingen geadviseerd. Mijn taken bestonden uit het (mede) ontwikkelen en implementeren van beleid en het coachen en adviseren van leidinggevenden (vnl. Managers en Directie) op HR- en HRD-gebied. De laatste jaren liggen veel operationele HR-taken in de lijn.

  • Adviseren directie en management over inrichting en structuur van de afdeling
  • Begeleiden organisatieveranderingstrajecten en het maken van OR adviesaanvragen en instemmingsverzoeken
  • Uitvoeren werving en selectie voor key-functies samen met directie en management
  • Invoeren van competentiemanagement, daartoe o.a. nieuwe functiebeschrijvingen gemaakt samen met lijn, competenties bepaald samen met de lijn, wegingen uitgevoerd
  • Ontwikkelen van nieuwe arbeidsvoorwaardenregeling en loongebouw Belgische medewerkers
  • Implementeren nieuwe ATS (digitaal werving- en selectiesysteem) voor werving en selectie (E-Recruitment, SAP)
  • Implementeren nieuw digitaal systeem voor functionerings- en beoordelingsgesprekken (op maat)
  • Opzetten uitstroomonderzoek en -analyse
  • Oppakken arbeidsrechtelijke vraagstukken
  • Ziekteverzuimbegeleiding
  • Stroomlijnen en optimaliseren van processen Lijn, HR, Personeelsadministratie
  • Adviseren in strategische planningsvraagstukken
  • Optreden als lid Nazorgteam bij calamiteiten.

Mei 1997- december 2001   P&O-adviseur autodivisie (MT-lid) bij de Van Tilburg–Bastianen Groep te Breda.

Mijn taken bestonden uit het coachen, faciliteren en adviseren van de leidinggevenden
van de personenwagendivisie op P&O- gebied (circa 200 medewerkers).

  • Uitvoeren werving & selectie
  • Behandelen trainings- en opleidingsvraagstukken en maken opleidingsplan
  • Behandelen arbeidsrechtelijke vraagstukken
  • Ziekteverzuimbegeleiding
  • Meedenken op het gebied van inrichten van de organisatie
  • Maken functiebeschrijvingen voor de totale organisatie
  • Ontwikkelen diverse P&O-tools
  • Start gemaakt met het opzetten en implementeren van de Balanced Scorecard.

 Hobby’s:       Skiën, lezen, op vakantie gaan, eten met vrienden.

Voor reviews en uitgebreidere info zie ook Linkedin:
https://www.linkedin/in/lonneke-weijt-van-lisdonk-5166622a?trk=nav_responsive_tab_profile